Garantie

Garantie

Wanneer je in een nieuw huis gaat wonen heb je natuurlijk ook nieuwe spullen nodig. Je koopt online een paar dingen. Wanneer ze aankomen installeer jij ze zelf of huur je daarvoor iemand in. Na een paar weken merk je dat de koelkast het niet doet. Dat vind je raar sinds je koelkast helemaal nieuw is. En bij jouw vrienden die hem al een stuk langer hebben doet hij het helemaal perfect. Je besluit naar jouw aankopen te kijken en je ziet dat je garantie hebt. De garantie gaat 2 jaar lang mee. Dat komt goed uit sinds je de koelkast nog maar een paar maanden hebt.

Wat is garantie?

Garantie houdt in dat de verkoper van het product 2 jaar lang beloofd dat jouw aankoop het doet. Hij voldoet dat aan de eisen en aan de verwachtingen die de verkoper in gedachten had. Wanneer dit niet zo is krijg je hetzelfde product terug. Het kapotte product gaat terug en je krijgt er een nieuwe voor ook kan het zijn dat ze voor de reparatie betalen of dat je al jouw geld terug krijgt. Super handig dus! Hoe Lang er garantie op zit verschilt per bedrijf en product. Meestal is garantie 2 jaar lang maar dit kan ook zeker langer of korter zijn. Garantie hoeft ook niet alleen op huisspullen te zijn. Garantie heb je bijvoorbeeld ook bij een supermarkt.
Als je een blik met bonen koopt en je vind de smaak toch niet lekker of er is iets mis mee kun je met diezelfde pot terug gaan naar de winkel waar je het hebt gekocht. Je krijgt hiervoor een nieuwe terug of jouw geld terug. Je kan er ook voor kiezen om contact te maken met het bedrijf die het product heeft gemaakt. Vaak sturen ze een pakket op van andere producten die ze maken. Dit is niet altijd zo. Een bedrijf is wettelijk verplicht om deze dingen op te lossen. Heb jij nu door dat jij een magnetron in de schuur hebt gegooid omdat hij het niet deed terwijl je hem nog niet zo lang hebt. Dan kun je dus kijken naar hoe lang je garantie hebt op die magnetron. Wie weet krijg je daar nog een nieuw product voor.

MEER TE WETEN KOMEN

Huren en kopen

Fruit en zoetigheden

Onderdelen